שאל את הרב

מצווה הבאה בעבירה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 06/05/24 12:03 כח בניסן התשפד

שאלה

בברית של בני, הסנדק, תלמיד חכם ,אמר לאבי הבן "אני גוזר עליך לא להסתכל על הברית" מכיוון שאבי הבן פוחד מדם ואבי הבן הסתכל . שאלתי היא:במידה והגזירה אכן גזירה ולא סתם מילים בעלמא ע"מ להרגיע את אבי הבן 1.האם האב קיים את המצווה או ביצע מצווה הבאה בעבירה כמו שהרמבם פסק שמי שפסע על חכם בדרכו לדוכן לא יצא,ומכאן אנו רואים שגם עבירה של גברא פוסלת מצווה?(הלכות כהנים) 2.האם התינוק צריך לעשות הטפת ברית או הברית כשרה ? (אגב,האם נכון לומר שברית מילה תכליתה היא תוצאתה ולכן במקרה הזה אבי הבן קיים את המצווה וקל וחומר שהברית כשרה?)

תשובה

ב"ה

שלום וברכה.

ראשית נברך אתכם בברכת מזל טוב להולדת הבן -הנכד יהי רצון שתזכו לגדלו בשמחה ובבריאות אמן.

אני חושב שלא צריך להתייחס למה שנאמר כי אין בזה כלום ושום דבר.והכל כשר והכל בסדר.

הרי מה זאת הגזרה הזו שהוא גזר? וכי יש היום מי שיכול לגזור גזרות? הרי אתה בעצמיך כותב שהוא גזר והגזרה שלו לא התקיימה!! אז מה בכלל השאלה?

אגב, הסתבר שגם אבי הבן לא פוחד מדם כלל....

סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם והאלוקים עשה את האדם ישר. ואל לך לבקש חשבונות ולהמציא המצאות .אני מבין שהברית נעשתה בסביבות חג הפסח אז ראה נא רמז נאה כמו שבפסח הכל פשוט ולא מורכב המצה היא רק קמח ומים ותו לא והצלי הוא פשוט רק על האש ותו לא.ואפילו אין בו תבלינים כך החיים הם פשוטים ושמחים וישרים ותמימים.

תפנה את האנרגיה שלך למקום אחר ותתפלל להשם שהרך הנולד יגדל בבריאות ובלב טוב ושיהיה לו קשר טוב וחם עם אבא ואמא שלו ויצמח ויתפתח בטוב ולטוב אמן.

בברכה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות